در راستای ایجاد شهرهای الکترونیکی و با توجه به گسترش و توسعه اینترنت در بین اکثریت مردم ، توجه به تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک ، از ملزومات کسب و کار و از اصول مهم بقا در بازار و بالا بردن توان رقابتی می باشد و چه بسا با این رویکرد ، بسیاری از هزینه های زائد و بی دلیل شما حذف شده و صرفه جویی مناسبی برای شما صورت بگیرد.
کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک باعث می شود تا فرایند های تجارت، روابط و داد و ستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان های عمومی یا شبکه هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. کسب و کار الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه ای نیست. بلکه محیط مدل های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تامین کنندگان و شرکا است.
توصیههایی برای توسعه کسبوکار آنلاین
اگر تصمیم دارید برای توسعه کار خود وارد حوزه آنلاین شوید بهتر است به توصیه فعالان موفق این حوزه توجه کنید. مهمترین عامل موفقیت در تجارت آنلاین، شروع صحیح و حساب شده است و برای یک شروع خوب، تغییر نگرش فکری (Mind Set) بسیار ضروری است. موفقترین افراد در تجارتهای آفلاین ممکن است در یک تجارت آنلاین، به راحتی شکست بخورند. پس، قبل از هر چیز باید فضای حاکم بر کسبوکارهای آنلاین را خوب بشناسید و خود را بری تغییر رویکرد فکری آماده کنید. اگر این مرحله را با موفقیت سپری کنید، بقیه راه، بیشتر ابزارهایی خواهد بود که باید آنها را در کسبوکار خود به خدمت بگیرید. محمود بشاش کارشناس درحوزه تجارت الکترونیک، محقق و کارآفرین در حوزه تجارت الکترونیک نیز پیشنهاد میکند که به دلیل سرعت پیشرفت تکنولوژی و تعدد ابزارها و استانداردهای تجارت آنلاین، حضور یک مشاور و یک مربی (Coach) در کنار شما، بسیار مفید و حتی حیاتی خواهد بود. همانگونه که ما برای دکوراسیون شرکت خود، حتما از پیمانکار استفاده میکنیم و هیچوقت خودمان این کار را انجام نمیدهیم، چرا باید فکر کنیم که طراحی وبسایت و طراحی محصولات، تولید محتوا، تبلیغات آنلاین، تعریف چرخه فروش و سایر عوامل آنلاین را خودمان میتوانیم انجام دهیم؟ این طرز تفکر که این روزها در بین افراد رایج است از عوامل مهم شکست تجارتهای آنلاین است.
در راستای ایجاد شهرهای الکترونیکی و با توجه به گسترش و توسعه اینترنت در بین اکثریت مردم ، توجه به تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک ، از ملزومات کسب و کار و از اصول مهم بقا در بازار و بالا بردن توان رقابتی می باشد و چه بسا با این رویکرد ، بسیاری از هزینه های زائد و بی دلیل شما حذف شده و صرفه جویی مناسبی برای شما صورت بگیرد.
کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک باعث می شود تا فرایند های تجارت، روابط و داد و ستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان های عمومی یا شبکه هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. کسب و کار الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه ای نیست. بلکه محیط مدل های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تامین کنندگان و شرکا است.
توصیههایی برای توسعه کسبوکار آنلاین
اگر تصمیم دارید برای توسعه کار خود وارد حوزه آنلاین شوید بهتر است به توصیه فعالان موفق این حوزه توجه کنید. مهمترین عامل موفقیت در تجارت آنلاین، شروع صحیح و حساب شده است و برای یک شروع خوب، تغییر نگرش فکری (Mind Set) بسیار ضروری است. موفقترین افراد در تجارتهای آفلاین ممکن است در یک تجارت آنلاین، به راحتی شکست بخورند. پس، قبل از هر چیز باید فضای حاکم بر کسبوکارهای آنلاین را خوب بشناسید و خود را بری تغییر رویکرد فکری آماده کنید. اگر این مرحله را با موفقیت سپری کنید، بقیه راه، بیشتر ابزارهایی خواهد بود که باید آنها را در کسبوکار خود به خدمت بگیرید. محمود بشاش کارشناس درحوزه تجارت الکترونیک، محقق و کارآفرین در حوزه تجارت الکترونیک نیز پیشنهاد میکند که به دلیل سرعت پیشرفت تکنولوژی و تعدد ابزارها و استانداردهای تجارت آنلاین، حضور یک مشاور و یک مربی (Coach) در کنار شما، بسیار مفید و حتی حیاتی خواهد بود. همانگونه که ما برای دکوراسیون شرکت خود، حتما از پیمانکار استفاده میکنیم و هیچوقت خودمان این کار را انجام نمیدهیم، چرا باید فکر کنیم که طراحی وبسایت و طراحی محصولات، تولید محتوا، تبلیغات آنلاین، تعریف چرخه فروش و سایر عوامل آنلاین را خودمان میتوانیم انجام دهیم؟ این طرز تفکر که این روزها در بین افراد رایج است از عوامل مهم شکست تجارتهای آنلاین است.